Πέμπτη, 1 Μαΐου 2025, 21:16

Υπογράφεται σήμερα το μνημόνιο Attica – Ναυπηγείων Ελευσίνας

Με τη συμμετοχή τριών υπουργών, Ανάπτυξης Κ. Σκρέκα, Εργασίας Αδ. Γεωργιάδη και Ναυτιλίας Χρ. Στυλιανίδη, και του πρέσβη των ΗΠΑ Τζορτζ Τσούνη, έχει προγραμματιστεί για σήμερα η υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ της Attica Group και των Ναυπηγείων Ελευσίνας.

Στο μνημόνιο περιγράφεται η πρόθεση των δύο πλευρών για συνεργασία στη συντήρηση και αναβάθμιση πλοίων του στόλου της Attica από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.

Εκτός από τις συγκεκριμένες υπηρεσίες, για τα 45 επιβατηγά και οχηματαγωγά πλοία που διαθέτει σήμερα η Attica, οι δύο πλευρές συμφωνούν πως τα Ναυπηγεία Ελευσίνας θα έχουν ρήτρα αποκλειστικότητας και στη ναυπήγηση νέων πλοίων, με βάση το επενδυτικό πρόγραμμα ακτοπλοϊκής εταιρείας.

Για να προχωρήσει η συμφωνία, και να αξιοποιήσουν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας τη ρήτρα αποκλειστικότητας, θα πρέπει να έχουν προχωρήσει τις σημαντικές επενδύσεις που απαιτούνται για την αναβάθμιση των ναυπηγείων.

Πριν από λίγες εβδομάδες η κρατική αναπτυξιακή τράπεζα των ΗΠΑ (DFC) συμφώνησε να προχωρήσει σε χρηματοδότηση των Ναυπηγείων Ελευσίνας με 125 εκατ. δολάρια μέσω ομολογιακού δανείου.

Η Attica Group απορροφά την ΑΝΕΚ και μέσα στα επόμενα χρόνια πρέπει να προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις αναβάθμισης ή ναυπήγησης πλοίων ώστε να περιορίσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Το συνολικό επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου μέχρι το 2030 κινείται σε επίπεδα άνω του ενός δισ. ευρώ και θα προχωρήσει σε τρία στάδια, ανάλογα με την ταχύτητα που θα βρει τα απαιτούμενα κεφάλαια.

Το πρώτο και δεύτερο στάδιο του επενδυτικού σχεδίου είναι ύψους 550 εκατ. ευρώ και αφορά σε επενδύσεις αναβάθμισης του στόλου καθώς και σε εγκατάσταση μηχανών διπλού καυσίμου.

Ο περιορισμός των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα είναι προτεραιότητα για την Attica αφού σταδιακά μέχρι το 2029 οι ακτοπλοϊκές εταιρείες καλούνται να αγοράζουν δικαιώματα εκπομπής ρύπων από το ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας (ETS) ανάλογα με την επιβάρυνση του στόλου τους στο περιβάλλον.

Για να προχωρήσουν, όμως, οι επενδύσεις η Attica αναζητεί χρηματοδότηση και από ευρωπαϊκά κονδύλια. Ήδη η Ιταλία διοχετεύει περίπου 500 εκατ. ευρώ από κοινοτικούς πόρους για την αναβάθμιση του ακτοπλοϊκού της στόλου ώστε να συμμορφωθεί με την περιβαλλοντική νομοθεσία.

Προηγούμενο Άρθρο

Πέφτουν τα ρεκόρ σαν τραπουλόχαρτα στις διεθνείς αγορές – Η Λαγκάρντ προσπαθεί να προσγειώσει τις προσδοκίες και προειδοποιεί για πληθωρισμό διαρκείας

Επόμενο Άρθρο

Αθλητικές μεταδόσεις με Ολυμπιακός – Βαλένθια, Νότιγχαμ Φόρεστ – Τότεναμ και Γιουβέντους (15/12)

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν

«Καλπάζει» η αγορά γραφείων και logistics στην Ελλάδα – Τι συμβαίνει στην Ευρώπη

Ιδιαίτερη αισιοδοξία επικρατεί στην ελληνική αγορά ακινήτων, καθώς αμείωτο παραμένει το επενδυτικό ενδιαφέρον για σύγχρονους χώρους γραφείων και logistics τόσο από εγχώριους ισχυρούς παίκτες του real estate όσο και από ξένες εταιρείας ανάπτυξης ακινήτων. Μια διαφορετική εικόνα παρατηρείται […]

Ecofin: Τι σημαίνει το νέο δημοσιονομικό πλαίσιο της ΕΕ – Πως ωφελείται η Ελλάδα

Οι νέοι δημοσιονομικοί κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι γεγονός, στο παρά πέντε της εκπνοής της διορίας για επαναφορά του παλαιού Συμφώνου Σταθερότητας, με ικανοποίηση να εκφράζεται από όλες τις πλευρές των διαπραγματευτών. Πιο ρεαλιστικούς και πιο αποτελεσματικούς χαρακτηρίζει […]

Αληγιζάκης (ΣΕΕΠΕ): Η αγορά καυσίμων είναι παραβατική, μη ανταγωνιστική και ζημιογόνος για τους πρατηριούχους

Υψηλότερες τιμές καυσίμων σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο πληρώνουν οι Έλληνες οδηγοί, γεγονός που αποδίδεται από το σύνδεσμο εμπορίας πετρελαιοειδών ΣΕΕΠΕ σε ένα μείγμα από διαφορετικούς παράγοντες. Όπως ανέλυσε χθες (17.1.2024) σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος […]

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *