Πέμπτη, 1 Μαΐου 2025, 10:34

Διώρυγα Σουέζ: «Πλαφόν» στις επιβαρύνσεις επί των ναύλων προτείνουν οι έμποροι και οι βιοτέχνες του Πειραιά

Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, ως φορέας που εκπροσωπεί στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο, με επιστολή του στον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη και τους υπουργούς του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης, πρότεινε την παρέμβαση της ελληνικής Κυβέρνησης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Στόχος της προτεινόμενης -προς τον κο Μητσοτάκη- παρέμβασης, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπεί πρέπει να έχει να κάνει με τη λήψη μέτρων για για την αποφυγή υπέρμετρων επιβαρύνσεων σε εμπορεύματα εξ’ αιτίας της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα που έχει εξακοντίσει τα κόστη διαμετακόμισης και του εμπορίου προς την Ευρώπη.

Στην παρούσα συγκυρία, σημειώνει ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, στην επιστολή του, το «ντόμινο» της αύξησης των ναύλων, της επιβολής επίναυλου, του κόστους των καθυστερήσεων παράδοσης και των τελικών ανατιμήσεων των αγαθών, θα κληθεί να πληρώσει και πάλι ο τελικός καταναλωτής.

Οι τιμές των εισαγόμενων και όχι μόνο, καταναλωτικών προϊόντων θα «εξακοντιστούν» στα ύψη σε μια ήδη πολύ επιβαρυμένη από τον πληθωρισμό ευρωπαϊκή αγορά, με ότι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία της Ευρωζώνης, αλλά και το σύνολο του ευρωπαϊκού εμπορίου.

Σύμφωνα με το άρθρο 71 του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα, στη δασμολογητέα αξία προστίθενται α) τα ναύλα και β) ασφάλιστρα των εμπορευμάτων, δηλαδή τιμές CIF.

Η διάταξη αυτή βασίζεται στη Συμφωνία για την Εφαρμογή του Άρθρου VII της Γενικής Συμφωνίας Δασμών και Εμπορίου (GATT). Εφαρμόζοντας τον κανόνα αυτόν, είναι βέβαιο ότι η δασμολογητέα αξίαθα ανέβει υπερβολικά, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι χρεώσεις.

Έχοντας, δε, υπόψη ότι οι δασμοί προστίθενται στη φορολογητέα αξία για τον Φ.Π.Α., είναι βέβαιο ότι η τελική αξία των εμπορευμάτων θα ανέλθει σε υπερβολικά επίπεδα και θα δημιουργήσει πρόσθετα προβλήματα.

Το Επιμελητήριο θεωρεί ότι θα πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα σε κεντρικό ευρωπαϊκό επίπεδο, ώστε με τις κατάλληλες οδηγίες να επιτραπεί στα εμπορεύματα που μεταφέρονται με πλοία από την Ασία προς την Ευρώπη που κάνουν τον περίπλου της Αφρικής, να μην επιβάλλονται δασμολογικές και φορολογικές επιβαρύνσεις στο 100% των σημερινών και συνεχώς αυξανόμενων ναύλων, αλλά να μειωθεί σε ποσοστό που θα αντιστοιχεί στα μέσα επίπεδα των ναύλων που θα καταβάλλονταν όταν τα πλοία διέρχονται κανονικά από τη Διώρυγα του Σουέζ, εφαρμόζοντας ένα «είδος πλαφόν» στις επιβαρύνσεις επί των ναύλων, με βάση τις τιμές της 12ης Δεκεμβρίου 2023, για όσο διαρκεί η εμπόλεμη κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα.

Στην επιστολή του Ε.Β.Ε.Π. στα Υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, καθώς και στο Υπουργείο Ανάπτυξης, προτείνεται η παρέμβαση της ελληνικής κυβέρνησης στην Ε.Ε. με το αίτημα να εκδοθούν άμεσα οδηγίες που θα επιτρέπουν προσωρινά στα κράτη μέλη να μην προσαυξάνουν την αξία των εμπορευμάτων με τις επιπλέον επιβαρύνσεις στα ναύλα των θαλάσσιων μεταφορών από Ασία.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που κοινοποίησαν διεθνείς και ελληνικοί ναυτιλιακοί οίκοι για το πρώτο δεκαπενθήμερο του 2024 οι μηνιαίες αυξήσεις στα ναύλα, δείχνουν ήδη τριπλασιασμό για τα λιμάνια της Μεσογείου και διπλασιασμό για τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης.

Τέλος, για το λιμάνι του Πειραιά τα στοιχεία του πρώτου δεκαπενθημέρου του 2024 δείχνουν μειώσεις σε όλα τα επίπεδα με -45% στα έμφορτα εμπορευματοκιβώτια εισαγωγής, -14% στα έμφορτα εξαγωγής και -20% στις μεταφορτώσεις.   

Προηγούμενο Άρθρο

«Τρέχει» ο εξωδικαστικός μηχανισμός: Ξεπερνούν τις 3.500 μηνιαίως οι νέες αιτήσεις στην πλατφόρμα

Επόμενο Άρθρο

Αληγιζάκης (ΣΕΕΠΕ): Η αγορά καυσίμων είναι παραβατική, μη ανταγωνιστική και ζημιογόνος για τους πρατηριούχους

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν

«Καλπάζει» η αγορά γραφείων και logistics στην Ελλάδα – Τι συμβαίνει στην Ευρώπη

Ιδιαίτερη αισιοδοξία επικρατεί στην ελληνική αγορά ακινήτων, καθώς αμείωτο παραμένει το επενδυτικό ενδιαφέρον για σύγχρονους χώρους γραφείων και logistics τόσο από εγχώριους ισχυρούς παίκτες του real estate όσο και από ξένες εταιρείας ανάπτυξης ακινήτων. Μια διαφορετική εικόνα παρατηρείται […]

Xρηματιστήριο Αθηνών: Άλμα πάνω από τις 1.300 μονάδες ο Γενικός Δείκτης στο ΧΑ – Ιστορικό ρεκόρ για τον χρυσό

Πάνω από τις 1.300 μονάδες ο Γενικός Δείκτης στο Χρηματιστήριο, με το άνοιγμα της συνεδρίασης, υποβοηθούμενος από το θετικό κλίμα που έχει διαμορφωθεί σε όλες τις αγορές του πλανήτη μετά τις χθεσινές δηλώσεις του επικεφαλής της FED Τζερόμ Πάουελ. Ο […]

Στις «ράγες» οι νέοι «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας» – Το νέο σχήμα και οι μεγάλες επενδύσεις

Σε φάση εκκίνησης, με ορίζοντα πλήρους λειτουργικής ολοκλήρωσης στα τέλη του 2025, τίθεται το εγχείρημα αναμόρφωσης του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα. Η Κυβέρνηση, προκειμένου να υλοποιήσει αποτελεσματικότερα και ταχύτερα τη δέσμευσή της για ριζικό εκσυγχρονισμό και ανάπτυξη του […]

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *