Τετάρτη, 18 Ιουνίου 2025, 14:42

Υπογράφεται σήμερα το μνημόνιο Attica – Ναυπηγείων Ελευσίνας

Με τη συμμετοχή τριών υπουργών, Ανάπτυξης Κ. Σκρέκα, Εργασίας Αδ. Γεωργιάδη και Ναυτιλίας Χρ. Στυλιανίδη, και του πρέσβη των ΗΠΑ Τζορτζ Τσούνη, έχει προγραμματιστεί για σήμερα η υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ της Attica Group και των Ναυπηγείων Ελευσίνας.

Στο μνημόνιο περιγράφεται η πρόθεση των δύο πλευρών για συνεργασία στη συντήρηση και αναβάθμιση πλοίων του στόλου της Attica από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.

Εκτός από τις συγκεκριμένες υπηρεσίες, για τα 45 επιβατηγά και οχηματαγωγά πλοία που διαθέτει σήμερα η Attica, οι δύο πλευρές συμφωνούν πως τα Ναυπηγεία Ελευσίνας θα έχουν ρήτρα αποκλειστικότητας και στη ναυπήγηση νέων πλοίων, με βάση το επενδυτικό πρόγραμμα ακτοπλοϊκής εταιρείας.

Για να προχωρήσει η συμφωνία, και να αξιοποιήσουν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας τη ρήτρα αποκλειστικότητας, θα πρέπει να έχουν προχωρήσει τις σημαντικές επενδύσεις που απαιτούνται για την αναβάθμιση των ναυπηγείων.

Πριν από λίγες εβδομάδες η κρατική αναπτυξιακή τράπεζα των ΗΠΑ (DFC) συμφώνησε να προχωρήσει σε χρηματοδότηση των Ναυπηγείων Ελευσίνας με 125 εκατ. δολάρια μέσω ομολογιακού δανείου.

Η Attica Group απορροφά την ΑΝΕΚ και μέσα στα επόμενα χρόνια πρέπει να προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις αναβάθμισης ή ναυπήγησης πλοίων ώστε να περιορίσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Το συνολικό επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου μέχρι το 2030 κινείται σε επίπεδα άνω του ενός δισ. ευρώ και θα προχωρήσει σε τρία στάδια, ανάλογα με την ταχύτητα που θα βρει τα απαιτούμενα κεφάλαια.

Το πρώτο και δεύτερο στάδιο του επενδυτικού σχεδίου είναι ύψους 550 εκατ. ευρώ και αφορά σε επενδύσεις αναβάθμισης του στόλου καθώς και σε εγκατάσταση μηχανών διπλού καυσίμου.

Ο περιορισμός των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα είναι προτεραιότητα για την Attica αφού σταδιακά μέχρι το 2029 οι ακτοπλοϊκές εταιρείες καλούνται να αγοράζουν δικαιώματα εκπομπής ρύπων από το ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας (ETS) ανάλογα με την επιβάρυνση του στόλου τους στο περιβάλλον.

Για να προχωρήσουν, όμως, οι επενδύσεις η Attica αναζητεί χρηματοδότηση και από ευρωπαϊκά κονδύλια. Ήδη η Ιταλία διοχετεύει περίπου 500 εκατ. ευρώ από κοινοτικούς πόρους για την αναβάθμιση του ακτοπλοϊκού της στόλου ώστε να συμμορφωθεί με την περιβαλλοντική νομοθεσία.

Προηγούμενο Άρθρο

Πέφτουν τα ρεκόρ σαν τραπουλόχαρτα στις διεθνείς αγορές – Η Λαγκάρντ προσπαθεί να προσγειώσει τις προσδοκίες και προειδοποιεί για πληθωρισμό διαρκείας

Επόμενο Άρθρο

Αθλητικές μεταδόσεις με Ολυμπιακός – Βαλένθια, Νότιγχαμ Φόρεστ – Τότεναμ και Γιουβέντους (15/12)

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν

Γερμανικό «παράθυρο» για χαλάρωση του Συμφώνου Σταθερότητας λόγω του πολέμου στην Ουκρανία

“Παράθυρο” για χαλάρωση του Συμφώνου Σταθερότητας της ΕΕ λόγω του πολέμου στην Ουκρανία άφησε εμμέσως χθες (13.12.23) η ανακοίνωση της συμφωνίας του κυβερνητικού συνασπισμού της Γερμανίας για το κλείσιμο της “τρύπας” των 17 δις. ευρώ στον προϋπολογισμό της χώρας, μετά από […]

Πέφτουν τα ρεκόρ σαν τραπουλόχαρτα στις διεθνείς αγορές – Η Λαγκάρντ προσπαθεί να προσγειώσει τις προσδοκίες και προειδοποιεί για πληθωρισμό διαρκείας

Οι αγορές φαίνεται μην αφήνουν το πόδι από το γκάζι τις τελευταίες ημέρες του έτους, σπάζοντας το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Ο δείκτης Dow Jones στην Νέα Υόρκη βρέθηκε για δεύτερη συνεχή ημέρα στα ιστορικά του υψηλά, ενώ […]

Νταβός 2024: Πληθωρισμός και γεωπολιτική κρίση συσκοτίζουν τις προσδοκίες για μείωση των επιτοκίων

Το δυσοίωνο γεωπολιτικό περιβάλλον μέσα στο οποίο πραγματοποιείται το φετινό Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, επιβαρύνεται ακόμα περισσότερο από τις «ειδήσεις» που βγαίνουν κατά την διάρκεια των εργασιών, καθώς οι κεφαλές της διεθνούς οικονομίας που παρίστανται στο Νταβός, συσκοτίζουν […]

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *