Κυριακή, 16 Μαρτίου 2025, 8:06

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Εγνατία Οδός: Η «ώρα» των υπογραφών για τη σύμβαση παραχώρησης

Έρχεται η ώρα για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατία Οδού ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis (ποσοστά 75% – 25% αντίστοιχα στην παραχώρηση, 100% η ΤΕΡΝΑ στην κατασκευή).

Όπως και πρόσφατα είχαμε αναφέρει, ο Μάρτιος θεωρήθηκε ως ο κρίσιμος μήνας για την εν λόγω σύμβαση παραχώρησης, πλέον οδεύουμε προς την ολοκλήρωσή του και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι την Πέμπτη 28 Μαρτίου, αν δεν προκύψει κάποια ανατροπή, θα «πέσουν» υπογραφές από τους συμβαλλόμενους, το ΤΑΙΠΕΔ και την ένωση εταιρειών ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis.

Όπως έχουμε σημειώσει, κατά βάση εκκρεμούσε η εκπλήρωση κάποιων αιρέσεων από πλευράς του δημοσίου, όπως η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την αύξηση των διοδίων για τη χρήση του οδικού άξονα, από 0,03 ευρώ σε 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Στη συνέχεια, με την έναρξη της παραχώρησης, τα τέλη διέλευσης προβλέπονταν να πάνε στα 5 λεπτά ανά χιλιόμετρο από τον παραχωρησιούχο, ενώ γενικότερα οι ανατιμήσεις στα διόδια συνδέονται και με την υλοποίηση εργασιών από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την ανάπτυξη κάθετων αξόνων κ.α.

Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους Εβρου, μήκους 658 χλμ., όπως και των τριών κάθετων οδικών αξόνων Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα – Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη Προμαχώνας, με μήκος και οι τρεις 225 χλμ., που έχει δεσμευθεί να αναβαθμίσει η παραχωρησιούχος, για χρονική περίοδο 35 ετών.

Προφανώς, απαιτούνται και άλλα βήματα πριν το οικονομικό κλείσιμο της σύμβασης της Εγνατίας Οδού (κοντά στο 1,5 δις ευρώ), να «περάσει» από τη Βουλή κ.α. Με το «κλείσιμο» της υπόθεσης της Εγνατίας Οδού, και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει πρόσφατα ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος και για τη σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ, ενώ έχει κερδίσει και τον διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση της Αττικής Οδού (εκκρεμεί απόφαση του ΣτΕ επί προσφυγής από άλλη κοινοπραξία), είναι προφανές ότι η εισηγμένη καθίσταται πανίσχυρη στον τομέα των οδικών παραχωρήσεων.

Αλλωστε, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ελέγχει εξ ολοκλήρου και τις Νέα Οδός (Ιόνια Οδός και Αθηνών – Λαμίας) και Κεντρική Οδός (Ε 65), έχει μερίδιο στην Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος), συμμετοχή σε ΣΔΙΤ, στο σχήμα που κατασκευάζει και θα διαχειρίζεται το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι (Κρήτης) κ.α. Κατά συνέπεια, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποτελεί τον κυρίαρχο «παίκτη» στον τομέα των συμβάσεων παραχώρησης στην Ελλάδα.

Προηγούμενο Άρθρο

Τράπεζες: Εν αναμονή Attica Bank – Παγκρήτιας για νέες τιτλοποιήσεις στον «Ηρακλή 3»

Επόμενο Άρθρο

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (27/03)

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν

Χρηματιστήριο Αθηνών: Μικρές απώλειες για τον Γενικό Δείκτη – Μικτές τάσεις στην Ευρώπη

Πτωτικά κινείται ο Γενικός Δείκτης στο άνοιγμα του Χρηματιστηρίου σήμερα (28.2.2024). Συγκεκριμένα, ο Γενικός Δείκτης στο ελληνικό χρηματιστήριο διαμορφώνεται στις 1.409,39 μονάδες υποχωρώντας κατά 0,18% ενώ αρχικά είχε κινηθεί υψηλότερα στις 1.415 μονάδες. Ο δείκτης FTSE της υψηλής κεφαλαιοποίησης […]

Τράπεζες: Εξέδωσαν ομόλογα 2 δισ. ευρώ σε λιγότερο από ένα μήνα – Μεγάλη η αποδοχή από τους επενδυτές

Ομόλογα 2 δισ. ευρώ έχουν εκδώσει μέσα σε λιγότερο από ένα μήνα οι τέσσερις συστημικές τράπεζες, αξιοποιώντας το θετικό κλίμα στις αγορές για την ελληνική οικονομία και τα ελληνικά περιουσιακά στοιχεία. Τα κεφάλαια που άντλησαν οι τράπεζες θα […]

Απομακρύνεται ο Μάρτιος ως ο μήνας έναρξης για την αποκλιμάκωση των επιτοκίων – Απογοήτευσαν τις αγορές τα στοιχεία του πληθωρισμού στις ΗΠΑ

Τα μαντάτα και από τις δύο πλευρές του Ατλαντικού, την περασμένη εβδομάδα στην Ευρωζώνη και χθες στις ΗΠΑ, δείχνουν ότι η ημέρα νίκης απέναντι στον υψηλό πληθωρισμό αργεί ακόμη, πράγμα που σημαίνει ότι όσοι είχαν «επενδύσει» σε ταχεία […]

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *