Αιτία, η αναβάθμιση του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας
Ο γαλλικός έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας λειτουργεί επί του παρόντος με ένα σύστημα που αναπτύχθηκε τη δεκαετία του 1970.
Μερικές φορές εξακολουθεί να χρησιμοποιεί χάρτινες λωρίδες για την αναπαράσταση των εισερχόμενων αεροσκαφών.
Παρόλο που έχει αναβαθμιστεί τακτικά με την πάροδο των ετών, έχει προγραμματιστεί μια μεγάλη επισκευή στις αρχές του 2024 λόγω της ταχείας αύξησης της εναέριας κυκλοφορίας.
Καθώς το σύστημα αναβαθμίζεται, οι δύο πρώτοι μήνες του έτους ίσως ταλαιπωρήσουν τους επιβάτες. Περισσότερες από 2,5 εκατομμύρια πτήσεις διέρχονται από τον γαλλικό εναέριο χώρο κάθε χρόνο και οποιαδήποτε διαταραχή μπορεί να επηρεάσει τα ταξίδια σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Όσο διαρκούν οι εργασίες, εκτιμάται ότι θα ακυρωθούν περίπου 16.500 πτήσεις, σύμφωνα με το κανάλι επιχειρηματικών ειδήσεων BFM.
Μεταξύ 9 Ιανουαρίου και 14 Φεβρουαρίου, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν ενημερωθεί να μειώσουν κατά 20% τον αριθμό των πτήσεων που απογειώνονται και προσγειώνονται στα αεροδρόμια Charles de Gaulle, Orly, Le Bourget και Beauvais του Παρισιού.
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, το νέο σύστημα θα δοκιμαστεί στο κέντρο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στο Athis-Mons, το μεγαλύτερο στη Γαλλία, το οποίο διαχειρίζεται όλα τα αεροδρόμια του Παρισιού και του Beauvais.
Ποιες πτήσεις θα ακυρωθούν κατά τη διάρκεια της αναβάθμισης;
Το ποιες πτήσεις θα ακυρωθούν θα επαφίεται στις αεροπορικές εταιρείες, αλλά είναι πιθανό να δώσουν προτεραιότητα στα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων.
Η Air France δήλωσε στα γαλλικά μέσα ενημέρωσης ότι «αναγκάστηκε να ακυρώσει ορισμένες πτήσεις μικρών και μεσαίων αποστάσεων κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου» – περισσότερες από 4.200 συνολικά από τον όμιλο Air France-KLM.
Σε μια προσπάθεια να ελαχιστοποιήσει τις επιπτώσεις στους επιβάτες, ο όμιλος αερομεταφορέων έχει ήδη ακυρώσει τις πτήσεις αυτές, έχει ενημερώσει τους επιβάτες και τους έχει προσφέρει μετεπιβίβαση σε διαφορετικές πτήσεις την ίδια ημέρα.
Γιατί πρέπει να αναβαθμιστούν τα συστήματα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας;
Περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ επενδύεται στη βελτίωση του συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας της Γαλλίας, ώστε να είναι σε θέση να διαχειρίζεται περισσότερες πτήσεις και να λειτουργεί πιο αποτελεσματικά.
Η αναβάθμιση σε αυτό το «σύστημα νέας γενιάς» έχει καταστεί «ζωτικής σημασίας», δήλωσε στο BFM ο Florian Guillermet, διευθυντής των Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας (DNSA).
Η κλίμακα της επιχείρησης είναι τόσο μεγάλη επειδή σχεδόν το 80 % του συστήματος θα πρέπει να αναβαθμιστεί – πολύ περισσότερο από τη συνήθη πρακτική της αλλαγής μόνο εξαρτημάτων.
Το νέο λογισμικό έχει ήδη εφαρμοστεί στα κέντρα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στη Reims και την Aix-en-Provence, αλλά πρέπει ακόμη να δοκιμαστεί στο μεγαλύτερο κέντρο στην Athis-Mons. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου των έξι εβδομάδων στις αρχές του 2024, το λογισμικό θα δοκιμαστεί προτού τελικά εισαχθεί το Νοέμβριο.